Krówki reklamowe – zamiast długopisów
Firmy reklamujące swoją działalność często sięgają po ulotki bądź plakaty. Niestety, są to dość masowe metody. Pozwalają one co prawda na opatrzenie się z logo firmy, a także informują potencjalnych klientów o istnieniu firmy, ale zwykle nie zapadają zbyt mocno w pamięć.
Coraz mniej skuteczne metody:
– Plakaty, bannery i billboardy są tak wszechobecne, że coraz częściej traktowane są przez nasze mózgi jako element tła i ich przekaz nie jest zbyt dobrze zapamiętywany.
– Z kolei ulotki częściej denerwują niż rzeczywiście budują daną markę.
Dlatego coraz więcej firm decyduje się na mniej szablonowe podejście i przy okazji bardziej bezpośredniej interakcji z potencjalnym klientem wręcza mu… krówki reklamowe.
Osłodzić życie klientowi
Takie drobne słodkości spełniają szereg zastosowań. Po pierwsze nadal są dość zaskakującym rozwiązaniem. Zaskoczenie to emocja, w tym wypadku pozytywna (klient dostał coś za darmo, w dodatku słodycze), a wydarzenia, które wywarły w nas emocje lepiej zapamiętujemy. Ponadto zostanie obdarowanym słodyczami podświadomie kojarzyć się może z beztroskim dzieciństwem. Ponadto jest to coś, o czym obdarowany prawdopodobnie opowie swoim znajomym, a zatem dotrzemy, chociażby z nazwą naszej firmy, do większej liczby potencjalnych klientów.
Jak krówka może coś reklamować?
Krówki wbrew pozorom mają całkiem dużo powierzchnię reklamową. Przede wszystkim treść umieszczana jest na papierkach, które, aby zjeść krówkę, muszą zostać odwinięte. Ktoś, kto je krówkę MUSI popatrzeć na jej papierek i chociaż na chwilę skupić wzrok na treści nadrukowanej na opakowanie. Ponadto można zadrukować także… wewnętrzną stronę papierka. Niektóre firmy umieszczają tam cytaty, ciekawostki lub dane kontaktowe.