Reklama poprzez konsumpcjonizm
Jesteśmy społeczeństwem, które stety albo niestety poddało się konsumpcjonizmowi. Lubimy kupować i nabywać nowe rzeczy, a jeszcze bardziej lubimy, gdy otrzymujemy coś w gratisie, za darmo. W ten sposób łatwo dotrzeć do nas jako potencjalnych klientów. Wystarczy zachęcić nas czymś darmowym.
Takie zachowanie społeczeństwa jest też zauważane od wielu lat przez marketingowców. Nic zatem dziwnego, że w marketingu i reklamie powstały formy takie jak reklamowe długopisy, notesy, czy pen drive. W ostatnim czasie można spotkać także słodycze reklamowe i napoje reklamowe.
Te dwa ostatnie to dobra forma promocji w trakcie targów pracy czy targów branżowych. Łatwo zauważyć, że gdy na stoisku firma częstuje słodyczami czy czymkolwiek innym to przez to stoisko przewija się znacznie więcej potencjalnych zainteresowanych niż przez inne. Zawsze natomiast ktoś, kto znalazł się przy stoisku nawet po cukierki może okazać się naszym przyszłym klientem.
Na takim reklamowym cukierku można umieścić logo lub hasło firmy, tak by Ci, którzy biorą po kilka i częstują nimi znajomych nieświadomie rozreklamowali przedsiębiorstwo. Podobnie z napojami. Akurat w przypadku napojów w butelkach reklamodawca ma większe pole do popisu – przestrzeń reklamowa jest znacznie większa niż na cukierku.
Warto korzystać z takich form promocji, ponieważ nawet, jeśli nie wpłynie ona na znaczne zwiększenie liczby klientów pozostawi generalnie pozytywne wrażenie na temat samego przedsiębiorstwa. A koszty zamówienia takiej formy reklamy przy hurtowych ilościach nie są ogromne.